Tv, bredband och telefoni via fiber

Fastigheten har gruppavtal för tv och internet via fiber från Telenor. Som bostadsrättsinnehavare faktureras detta automatiskt via avgiftsavin och kan ej väljas bort.

Aktivering av anslutning för bostadsrättsinnehavare sker via telenor. Gå in på www.Telenor.se och leta upp fältet "Sök bredband på din adress" fyll i din adress och det kommer finnas ett grunderbjudande för 0kr/månad - det är vår fiber. Startavgiften är 495sek men utrustningen kan även överlåtas kostnadsfritt om tidigare boende har aktiverat det, sök efter "överlåtelse" på telenors hemsida för att hitta blankett för detta.

Du som bor i vår fastighet som hyresgäst kan välja att använda vårt gruppanslutningsavtal, kontakta styrelsen via vår mailadress () för mer information. Observera att styrelsen inte tillhandahåller någon teknisk support om man har dålig uppkoppling etc och kommer heller ej att svara på mail av den typen. Man vänder sig alltid till Telenor eller Comhem.

Fastigheten har även ett analogt grundutbud via tre hål i väggen (även kallat koaxnätet eller antennuttaget). Det går även att köpa tjänster av Comhem via tre-hål-i-väggen uttaget men det är något som varje boende själv får ombesörja via Comhem om man så önskar.

Telefon finns tillgängligt via vanligt teleuttag, via tre-hål-i-väggen (Comhem) eller via fiber (Telenor). Boende tecknar själv avtal.

 

Felanmälan och support sker via Telenor eller Comhem beroende på vilken tjänst man använder:

Telenor - www.telenor.se/kundservice/ - Telefon 020-222 222

Comhem - https://www.comhem.se/kundservice - Telefon 90 222

 

På förekommen anledning kommer här ett tips gällande dålig hastighet för trådlöst bredband via fiber. Ibland kan din enhet byta från 5GHz anslutningen till 2,4GHz anslutningen med reducerad hastighet som följd. Byt då tillbaka till 5GHz bandet på din enhet så brukar det lösa sig. Man kan testa sin hastighet på www.bredbandskollen.se 

 

El

Det är Ellevio som äger elnätet och varje bostads-rättshavare måste ha ett kontrakt med dem och betala nätavgift till dem. Du väljer själv vem du vill ha som elleverantör. En hjälp att välja finner du på elpriskollen.

Elmätarna finns samlade i källaren. Dessa fjärravläses numera löpande och det finns normalt ingen anledning att läsa av dem manuellt. Vänd dig till vår fastighetsförvaltare som du hittar under "Kontakt/Felanmälan" om du misstänker att det är något fel på din mätare.